Tahiti - Reisverslag uit Dellern, Duitsland van Yvonne en Rob steeg - WaarBenJij.nu Tahiti - Reisverslag uit Dellern, Duitsland van Yvonne en Rob steeg - WaarBenJij.nu

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Rob

07 Juni 2019 | Duitsland, Dellern

We zijn alweer een paar weken aan de Adriatische kust op camping Tahiti. een prachtige camping met veel bloemen planten en bomen, zet er straks wat foto's op. Het ligt in het plaatsje Lido Delle Nazioni, een dorp daar wat slaapt, geen scholen geen jonge kinderen, alles is in begin 2000 vertrokken naar grotere plaatsen, zoals Bologna, Carera, porto Garibaldi ook een kustplaats.Maar dat dorp leeft nog, hier bestaat het uit 3 kleine supermarktjes, 2 tabacchio en camping Tahiti, en natuurlijk het strand. Deze week hebben we wat rond gefietst hier, en allemaal lege verlaten huizen en appartementen, we spraken met een kruidenier, die zei we moeten het van deze paar maanden hebben, Nazioni is verlaten door de jongere mensen, je ziet alleen wat oudere mensen en in het dorp een opvanghuis voor mensen met een beperking.We doen dan hier en dan bij de andere kruidenier wat boodschappen en we hebben met ze te doen. Op de camping merk je niks van de armoede, zo triest!In de jaren 70 en 80 een welvarend dorp, dat zie je ook aan de geschakelde appartementen , maar eenmaal door de slagboom, is het een oase van bloemenpracht en rust , veel prachtig aangelegde tuinen en zwembaden, voor de kleinste een spetterbad met piratenboot waar je elkaar lekker nat kan spatten.
Hopelijk brengt dit aankomende pinksterweekend meer leven in de brouwerij, want er staan veel MH leeg en tenten ook.Wij hopen dat jullie een mooi Pinksterweekend hebben met lekker weer, wij hebben dat al.Liefs van ons vanuit Italy, Yvonne

Afbeelding kan het volgende bevatten: buiten

• 07 Juni 2019 - 15:32

Karin:

Wat fijn dat jullie nu op jullie "eigen" plek zijn.
    Hopelijk wordt het ook nog wat drukker, dat is wel zo gezellig!! Jammer toch dat dit soort dorpjes langzaam leeg lopen, echt zonde... Goed om dan bij de plaatselijke kruidenier je boodschappen te halen!!! Hebben zij ook weer een goede dag

• 03 Juli 2019 - 16:30

Karin:

Laten we maar gewoon appen, dat is leuker. Rob nu ook gewond? Daar is minder, om de beurt in de lappenmand...
    Succes voor de komende periode, liefs, Karin